Пошук роботи: 10 нетрадиційних порад

Набридли однотипні поради, як отримати «роботу мрії»? Готові розвивати кар'єру новими способами? Ці десять рекомендацій не відміняють традиційних правил працевлаштування, зате допомагають вибитися з сірої маси претендентів на кращу роботу!

Є основоположні рекомендації, як отримати хорошу роботу, на кшталт «слідуйте велінням серця», «користуйтеся знайомствами», «напишіть хороше резюме» і так далі. Все це дійсно працює. Більшість успішних професіоналів підтвердять, що саме так і починався їхній шлях до висот. Однак ці традиційні дії - лише частина часто неповторного і складного кар'єрного шляху.

Як додати творчості в пошуки роботи, щоб обійти конкурентів? Нижче ви знайдете десять менш звичних способів працевлаштування, про яких пише Forbes.com. Це не означає, що треба відмовитися від традиційних підходів. Ні. Можна змішувати. Якщо вирішите скористатися порадами нижче, обов'язково враховуйте особливості обраної індустрії, риси характеру тих, на кого хочете працювати, і пам'ятайте, що все добре в міру. Не перегніть палицю.

1. Покажіть свою вразливість

Просити поради - це нормально. Є упередження, що для отримання роботи треба показати всю глибину своїх знань. Це не завжди так. Часом для вибудовування відносин з людиною, на якого хочете працювати, краще показати йому совою уразливість. Як? Захопіться його роботою і попросіть порад. Провертайте цей трюк з тими, хто працює в цікавих вам компаніях. Причому задовго до того, як компанія оголосить про відкриття вакансії.

2. Не завжди слід гнатися за своєю пристрастю

«Слідуйте велінням серця» - ця порада частіше інших звучить, коли мова заходить про кар'єру. Це теж не завжди вірно. Якщо вивчите історію людей, які в підсумку полюбили свою роботу, то з'ясуєте, що більшість з них на початку шляху керувалося далеко не симпатіями до певної справи. Навпаки, їх пристрасть до роботи вибудовувалася в міру професійного зростання та підвищення контролю над власною кар'єрою. Зовсім ігнорувати свої захоплення теж помилково. Інакше поповните армію людей, які ненавидять свою роботу.

3. Позиціонується

Не варто просто сидіти і чекати, коли «робота вашої мрії» раптом виникне з нізвідки. Вивчіть цікаву вам індустрію або область, виберіть пару компаній, в яких хотіли б працювати. Знайдіть у відкритих джерелах проблему, з якою стикаються ці компанії. Якщо бачите вихід з проблеми, то вишліть своє рішення безпосередньо роботодавцю або викладіть ідеї, наприклад, в блозі. Сенс в тому, щоб потрапити в поле зору компанії за рахунок того, що ви підказуєте вирішення проблеми, не вимагаючи нічого натомість.

4. Вчіться слухати

Часто претенденти настільки зациклюються на бажанні донести роботодавцю якомога більше важливого про себе, що перестають слухати.

Мистецтво спілкування полягає в умінні слухати, це ж відноситься і до співбесіди. Коли слід говорити? Коли замовкнути? А коли поставити питання? Ці навички треба тренувати. При підготовці до співбесіди проробляйте не тільки відповіді на питання на кшталт «розкажіть про себе», «чому ви хочете отримати цю роботу?», «Які ваші сильні та слабкі сторони?». Практикуйтеся в умінні слухати і не перебивати співрозмовника.

5. Почніть з верхівки і просувайтеся вниз

Хочете, щоб ваше резюме гарантовано дійшло до того, хто приймає рішення про наймання? Тоді звертайтеся не в HR-відділ, а вище. Герой фільму «У погоні за щастям» Кріс Гарднер, якого грає Вілл Сміт, робить саме так. Будьте тактовні, поважні, але просувайтеся безпосередньо до того, хто приймає рішення.

6. Налагоджуйте відносини з референтами і помічниками керівників

Помічники керівників - це один з найбільш недооцінених ресурсів для отримання роботи. Як правило, між асистентом та керівником шикуються довірчі відносини, соціальний бар'єр між ними майже повністю зникає. «Права рука» знає графік керівника, його інтереси та уподобання. Дружба з такими людьми може зіграти ключову роль у вашій кар'єрі.

7. Не відгукуйтеся на вакансію одразу, як тільки знаходите її

Коли шукаєте роботу в Інтернеті, натискання кнопки "відправити резюме» - це останнє, що ви повинні зробити. Для початку вам слід вивчити саму компанію та її працівників, вийти на зв'язок з кимось із цих співробітників і зав'язати з ними спілкування. Покажіть, як ви захоплюєтеся їх роботою, і попросіть рада (пункт № 1). Задайте їм пару запитань по e-mail або по телефону. Дізнайтеся, що їм подобається в їх роботі, які завдання перед ними стоять. Цілком можливо, що вони самі згадають про відкриті вакансії в компанії. Тоді ви зможете попросити їх передати ваше резюме в «правильні руки». Це хороший спосіб не загубитися серед бурхливого потоку відгуку на вакансію з мережі.

8. Зосередьтеся на «мові тіла»

Ви, звичайно, чули про це тисячу разів, але кандидати продовжують ігнорувати важливість невербалики. «Мова тіла» дуже важливий під час співбесіди. Ваші пози, положення рук і ніг, довірча манера спілкування - все це допомагає виділяти впевненість. До того ж, невербалітка інтерв'юера допомагає оцінити, наскільки вдало ви справляєтеся з бесідою.

9. Не зациклюйтеся на пошуку роботи, яка буде подобатися вам сьогодні

Не забивайте голову думками «як довго мені буде подобатися ця робота?». Початкові посади і перші етапи рідко виявляються прямо вже приємними. Коли мова заходить про пошук можливостей, краще задаватися питанням: «Як ця робота буде виглядати через п'ять років при
умові, що я використовую ці роки, сконцентрувавшись на розвитку потрібних навичок? ».

На початку кар'єри або при зміні роду діяльності приділяйте менше увагу тому, наскільки вам подобаються нинішні обов'язки. Важливіше - на якій позиції у вас вище шанс проявити себе і підвищити вартість компанії, а також познайомитися з кращими людьми у вашій галузі, щоб в кінцевому підсумку ви могли прорватися в двері, в які не пускають з відкритого ринку.

10. Стати шанувальником компанії

Як тільки знайдете компанію, в якій хотіли б працювати, станьте її фанатом. Лояльність бренду може призвести до того, що компанія помітить вас і найме. Для роботодавця ідеальна ситуація, коли співробітники люблять свою компанію і відчувають почуття захоплення від своєї роботи. Фанати продукції часто виявляються відмінними працівниками.